27/7/11

" Libertate de 100 de lei" I

      Parca ieri sa-ntamplat . Luasem ultimul personal catre capitala , sa pot ajunge la matusa mea care statea pe undeva in Salajan - Titan pana in miezul noptii . Mai erau cateva zile pana la craciun , craciunul lui '89 . Noi , cam multi pe acasa . 7 copii . trebuia sa stau la cozi vreo doua zile , sa-ncarc sarsanalele cu ce-o fi (in principiu malai si paine - cat se putea - si de restul , pana la 100 de lei , niscaiva branza , pui, salam ,...daca aveam noroc .  Pe la 4 si jumatate numa ce ma scoala tanti Lenuta : hai Mihai , da-te jos din pat ca ti-am facut un ceai cald si trebuie sa cobori . Deja vecinele mele sunt jos dar nu pot sa-ti tina randul mult timp (randul cu sacosa ) . Ma rog , tema cozilor de pe vremea lui ceasca , altadata . Cert este ca detineam 100 de lei , bani econnomisiti de mine in timpul verii(cules de tei ,  visine , cirese si  tot soiul de flori si fructe sfidatoare care nu aveau bunul simt de a creste la o innaltime accesibila batranilor de pe strada mea - adevarul este ca in loc de flori si fructe pt. cules m-as fi lasat eu cules in jocul "flori , fete sau baieti" - ) . Ma tot gandeam eu sa-i cheltuiesc pe niscaiva cadouri pt. familia mea . Insa faptul ca m-am "ciocnit" cu un nene care tocmai isi vindea biblioteca la metru liniar , mi-a dat peste cap toate planurile urzite de-a lungul a multe luni . Acolo au zburat cei 100 de 100 de lei : Nichita Stanescu , Petru Popescu ...etc . Ce mi-a zis tanti-mea cand m-a vazut cu sacosele de carti e dulceata . Ce mi-a urat taica-miu cand a vazut si cartile "dand pe-afara" din sacul de malai e "mananci si plangi" . Cert este faptul ca dupa aceea am impartasit o complicitate mutua in achizitionarea de carti . Pt. a le citi , nu a le revinde . Cam asa m-a prins revolutia de la '89 : in haine saracacioase , cu stomacul scartaind de foame dar inconjurat de carti . M-am simtit liber pt. prima oara , in primul fel .

No hay comentarios: